Název projektu - „PolyGram - Podpora polytechnického vzdělávání, matematické a čtenářské gramotnosti v JMk CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_034/0008358, v rámci OP Výzkum, Vývoj a Vzdělávání
Doba realizace: 1.12. 2017 - 31.10.2020
Finanční prostředky z EU - cca 1 500 000,- Kč
V našem pojetí je projekt zaměřen na rozvoj technických a manuálních dovedností a přiblížení moderních technických zařízení mladé generaci především na základních školách. V rámci deseti tématických bloků se účastníci technického kroužku seznámí s obory Elektrotechnika, Strojírenství, Informační a komunikační technologie a s využitím těchto oborů ve Fyzice a Astronomii.
Jednotlivé tématické celky:
T1 Digitální svět kolem nás - Zaměření na mikroprocesorovou techniku a mikrokontroléry. Žáci si sami zapojí jednoduché obvody a naprogramují si elementární funkce. V rámci bloku se seznámí s moderními technologiemi a při tvorbě jednoduché konstrukce dojde ke snížení obav ze složitých elektronických systémů. (Bc. Kotlařík)
T2 Jak postavit vlastního robota - Blok je zaměřen na stavbu vlastního robota ze stavebnic. Na jednoduchých projektech si žák zvyšuje dovednosti a návyky při sestavení modelu. Chápe potřebu znalostí z oblasti přírodních věd a některé z nich využívá. Při konstruování si zvyšuje rovněž manuální zručnost. (Ing. Doskočil)
T3 Budoucnost techniky - Mechatronika - Obsahově je blok zaměřen na propojení elektroniky a ICT se strojírenstvím. Žáci chápou souvislosti v rámci těchto oborů a využívají dílčí znalosti z přírodních věd. Konstruují jednoduchá zařízení a dodržují zásady pro tvorbu malých projektů. Kromě manuální zručnosti se zdokonalují v technickém myšlení a seznamují se základními prvky algoritmizace ( Ing. Doskočil)
T4 Modelujeme ve 3D - Blok je zaměřen na 3D modelování elementárních těles v programovém prostředí Inventoru. Žáci si vyzkouší virtulizaci reálných objektů a připraví si je na realizaci fyzického modelu. (Ing. Spěvák PhD.)
T5 Skenujeme ve 3D - Blok je zaměřen na skenování reálných 3D objektů. Žáci si vyzkouší virtulizaci reálných objektů a připraví si je na realizaci fyzického modelu. (Ing. Spěvák PhD.)
T6 Tiskneme ve 3D - Blok je zaměřen na vytvoření a úpravu vybraného reálného modelu. (Ing. Spěvák PhD.)
T7 Žijeme s fyzikou - Žáci se populární formou seznamují s jednoduchými fyzikálními experimenty s jejichž výsledky se denně setkáváme. Vídí význam přírodních věd v praxi a jsou schopni získané výsledky využít i v rámci běžného života (Mgr. Krejčí)
T8 Stavíme si vlastní počítač - V rámci bloku si žáci sestaví vlastní počítač z jednotlivých komponent. Poznávají jednotlivé části a ověřují jejich funkci. (Mgr. Kovařík)
T9 Elektronika kolem nás - Na konstrukci jednoduchých elektronických obvodů žáci rozvíjí své povědomí o elektronice. Rozvíjí své konstrukční schopnosti a chápou propojení jednotlivých technických a přírodovědných oborů. (Ing. Zabloudil)
T10 Technika dobývá vesmír - Na příkladech posledních úspěchů při dobývání a objevování vesmíru se seznamují žáci s technikou a pomůckami využívanými v této oblasti. Konkrétně se seznámí s konstrukcí modelu satelitu a vyzkouší si přenos telemetrických dat na cca 500 m. Pracují s dalekohledem a zaznamenávají vesmírné objekty. Následně zpracují získaný materiál a naučí se jej využívat (Ing. Závodný)