Informace o průběhu "Dne logistiky" na naší škole.
Prázdniny už skončily a já jsem se spolu s ostatními studenty opět musela vrátit do školy. Nástup byl poměrně hektický, hlavně z hlediska ranního vstávání a opětovného návyku na pravidelné učení. Proto se také naše průmyslová škola, rozhodla tento první týden trochu odlehčit a zvolnit tempo, na rozdíl od jiných škol. Uspořádal se velký "Logistický den", kdy do naší školy zavítali zástupci pěti dopravních firem.
Každá firma měla své specifické stanoviště, které postupně jednotlivé třídy navštěvovaly.Jako první jsme se seznámili s firmou ČSAD Hodonín. Byli jsme podrobně seznámeni s logistikou v praxi a podnikatelskou strategií firmy. Velkou výhodou je, že firma umožňuje uplatnění absolventům středních i vysokých škol bez ohledu na praxi. Neméně zajímavá byla informace o připravované celorepublikové soutěži v logistice. Další v pořadí byla firma Schenker. Tato firma je známá po celém světě a kamiony s jejím názvem nelze přehlédnout. Největší část výkladu tvořily vtipné historky o přepravě různých druhů zboží a zajímavostí je, že se podílela na přepravě sportovního náčiní na olympijských hrách. Další a zároveň v našem kraji nejznámější firmou byla břeclavská firma Bors. Byli jsme seznámeni s jednotlivými činnostmi firmy, jako jsou provozování autobusové a nákladní dopravy a zároveň sportovních aktivit. Dozvěděli jsme se o nedostatku dispečerů a možnosti zaměstnání v této firmě. Předposlední firmou byla Jungheinrich, která vyrábí různé druhy vozíků a dodává je do celého světa. Jejich velkou výhodou oproti konkurenci je rychlý servis oprav a také jsme si mohli na vlastní oči servisní vozidlo prohlédnout. Poslední firma byla rodinná firma Gebrüder Weiss, která vynikala svým moderním přístupem k novým věcem a ke zdokonalování sebe sama včetně svých zaměstnanců. Všechny firmy měly mnoho společného, ale zároveň také svá specifika, která svou odlišností zajišťují na trhu konkurenci a ta je nezbytně nutná k tomu, aby služby byly neustále kvalitnější, dokonalejší a vycházeli vstříc svým potenciálním zákazníkům.